استقلال 1 سایپا 0
 
به وبلاگ عشقم آبی خوش آمدید
 
 
سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 17:41 ::  نويسنده : علی پورمند

آخه قلعه آرش که همه بازی ها داره گل میزنه چرا نیمکت نشینه ؟

استقلال در دیدار معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت 15 در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف تیم سایپا رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

آرش برهانی در دقیقه 63 با یک ضربه از داخل محوطه جریمه برای استقلال گلزنی کرد.

سایپا بعد از خوردن گل حملات گسترده و زیادی روی دروازه استقلال انجام داد که از این موقعیت‌های گلزنی استفاده نکرد.

استقلال در این دیدار چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت. جواد نکونام و آندرانیک تیموریان محروم بودند. خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده و سیاوش اکبرپور به دلیل مصدومیت در این بازی غایب بودند.

فرهاد مجیدی هم از دنیای بازیگری خداحافظی کرده و این اولین بازی آبی‌پوشان بدون حضور مجیدی بود.

علیرضا فغانی داور مسابقه به حنیف عمران‌زاده و محمد قاضی از استقلال و محمدرضا ناصحی از سایپا کارت زرد نشان داد.

استقلال با این پیروزی 23 امتیازی شد و جای سپاهان را  در رده پنجم جدول گرفت. آبی‌پوشان یک بازی معوقه مقابل ملوان دارند. سایپا هم 20 امتیازی در رده هفتم جدول باقی ماند.

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، فردین عابدینی( از دقیقه 25 محمد قاضی)، علیرضا نیکبخت واحدی، ساموئل، احمد جمشیدیان، پژمان نوری، محمدمهدی نظری و آرش برهانی( از دقیقه 87 مهران قاسمی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تماشاگران استقلال با حضور این تیم در میدان، فرهاد مجیدی را  به شدت مورد تشویق خود قرار دادند.

* مجید بصیرت مربی سایپا با بازیکنان و کادر فنی استقلال خوش و بش کرد.

* کیانوش رحمتی بازیکن سابق استقلال از سوی تماشاگران این تیم مورد تشویق قرار گرفت و به سمت آنها رفت و برایشان دست تکان داد و با امیر قلعه‌نویی خوش و بش کرد.

* قلعه‌نویی و فیرات (سرمربی سایپا) برخورد گرم و صمیمی با یکدیگر داشتند.

* بصیرت و فیرات به کادر فنی استقلال خوشامد گفتند.

* حدود 1600 تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.

* مسئولان برگزاری مسابقه نام سررشته داری را از فهرست استقلال خط زدند اما در اشتباه جالب دیگری مجید بصیرت مربی سایپا را به عنوان مربی خود معرفی کردند.

* داوود فنایی مربی دروازه‌بانان سایپا نیز با قلعه‌نویی خوش و بش کرد.

* بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تذکراتی به مسئولان در کنار زمین می‌داد.

* ابراهیم صادقی، روزبه شاهین‌دوست، ابراهیم شکوری، مجید ایوبی، ‌محمدرضا ناصحی به سمت امیرقلعه‌نویی رفتند و با او قبل از شروع بازی خوش و بش گرمی کردند.

* مهدی حب‌درویش رکورددار روپایی جهان در ورزشگاه روپایی زد.

* در جایگاه ویژه امید نمازی مربی تیم ملی، سبحانی مدیرعامل باشگاه سایپا، علی امیری، ستار همدانی، امیر عرب از مسئولان و کادر فنی استقلال نیز حضور دارند.

* با خداحافظی مجیدی،‌ مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان استقلال وارد زمین شد

* در اواسط نیمه اول مهدی رحمتی و پژمان منتظری بر سر یک صحنه با یکدیگر جر و بحث کردند که در نهایت امیر قلعه‌نویی به این دو بازیکن اعتراض کرد و از آنها خواست بازی را دنبال کنند.

* هواداران استقلال پارچه‌ نوشته‌ای آوردند که روی آن نوشته شده استقلال محبوب کمالشهر.

* لیدر تماشاگران سایپا با پخش آهنگ قصد به وجد آوردن تماشاگران خود را داشت، آنها حتی امید نمازی مربی تیم ملی را هم تشویق کردند.

* در دقیقه 35 بازی امیر قلعه‌نویی به تصمیم داور معترض شد و به شدت به داور چهارم اعتراض کرد و هواداران استقلال شعار دادند «داور عزیزم دقت کن».

* محمد قاضی از دقیقه 15 شروع به گرم کردن کرد و در دقیقه 25 به جای فردین عابدینی به میدان رفت.

* هواداران استقلال همچنین علیه پرسپولیس شعار سر می‌دادند

بعد از گلزنی آرش برهانی، کریم بوستانی و مجید صالح مثل بهزاد غلامپور بر سر و کول امیر قلعه‌نویی پریدند و شادمانی کردند.

* غلامپور مربی پرسپولیس معمولاً بعد از گلزنی‌های تیمش بر سر دایی می‌پرد.

*انگین فیرات سرمربی سایپا به تصمیمات داور اعتراضات زیادی می‌کند.

*آرش برهانی بعد از گلزنی به سمت تماشاگران استقلال رفت و لوگوی این باشگاه را بوسید

* محمد قاضی که در دیدار با سایپا کارت زرد گرفت دیدار با تراکتورسازی را از دست داد و به دلیل سه اخطاره بودن نمی‌تواند استقلال را در این بازی حساس همراهی کند ( حالم دیگه داره از مصدومیت و محرومیت بهم میخوره )

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برهانی : به بچه ها گفته بودم گل می زنم / گلم تقدیم به فرهاد عزیز

آرش برهانی پس از پیروزی تیمش در بازی مقابل سایپا عنوان کرد:بازی خوبی بود.غایبان زیادی داشتیم و یکی دو تا از بچه هایمان هم با مصدومیت بازی کردند.خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم.این سه امتیاز خیلی به ما کمک می کند.
وی درباره اتحاد بازیکنان استقلال در این مسابقه گفت:ما همیشه متحد هستیم.ولی این بازی شرایطش فرق می کرد.خوشحالم از اینکه گل زدم.قبل از بازی هم خیلی از بازیکنان گفته بودند که گل می زنم.از همه تشکر می کنم که من را کمک کردند

*این اولین بازی استقلال بدون فرهاد مجیدی بود، فکر می‌کنی این موضوع چقدر در روند تیم تاثیرگذار بود؟

جای فرهاد مجیدی همیشه در استقلال خالی خواهد ماند و هیچ بازیکنی نمی‌تواند جای او را بگیرد چون فرهاد بازیکن بسیار بزرگی است. همیشه به این امید داشتیم که اگر فرهاد در یک بازی غایب است در دیدار بعدی همراه ما خواهد بود،‌ اما این بار می‌دانستیم که دیگر خبری از فرهاد در کنار تیم نخواهد بود و این واقعا برایمان سخت جلوه می‌کرد.

البته استقلال تیم بزرگی است و جدا از فرهاد مجیدی امروز غایبان بزرگ دیگری هم داشتیم مثل خسرو حیدری که نبودش در چند بازی  کاملا محسوس است یا جواد نکونام، هاشم بیگ‌زاده، آندو و سیاوش با این وجود به قول معروف این بازی برای ما حال و هوای خیلی خاصی داشت و برای خود من این‌طور بود که بدون فرهاد مجیدی انگار یک چیزی کم داشتم.  البته که مهم استقلال است که باید راهش را ادامه دهد و همه ما در این راه به تیم محبوب‌مان کمک خواهیم کرد.

*در یادداشتت پس از خداحافظی مجیدی از فوتبال گفته بودی که در شادی‌های پس از گلت همیشه او نفر اولی بوده که به سراغت می‌آمده‌، اما این بار خبری از کاپیتان استقلال نبود.

واقعا پس از گلزنی‌هایم همیشه فرهاد اولین نفری بود که در شادی گل به سراغم می‌آمد و حتی خوب به یاد دارم که در چند بازی حالا به دلیل حساسیت یاتمرکزی که بچه‌ها روی کارشان داشتند فقط فرهاد در شادی گل با من سهیم بود. این بازی واقعا جای او خالی بود و من به همین دلیل گلم را تقدیم به فرهاد عزیز می‌کنم که امیدوارم در ادامه راهی که پیش گرفته موفق باشد.

از اون بردهای 1-0 علی دایی ای بود و اتفاقا بهترین نوع برد توی فوتبال این مملکت اونم در این شرایطه ما بود . هفته پیش گفتم لیگ رو ول کنیم چون فکر نمیکردم با این وضع سایپا رو توی کرج ببریم ولی الان با برد ملوان و تقویت تیم در نیم فصل میشه همچــنان امیدوار بود

آرش هم ایشالله برگشـــت ... بازم یه جایی که فکرشو نمی کردیم به داد رسید

مجید صالح در نشست خبری پیش از دیدار فردای سایپای کرج و استقلال گفت: خوشحالم پس از یک سال و نیم بار دیگر به باشگاه سایپا آمدم. حق طبیعی سایپا است که بازی‌های خانگی خود را در کرج برگزار کند.
صالح عنوان کرد: در یکی از بدترین مقاطع هستیم و شرایط خوبی نداریم چرا که چند بازیکن محروم و مصدوم داریم. با این وجود استقلال تیم بزرگی است و در بدترین شرایط باید بهترین بازی‌اش را انجام دهد. فردا با تیم جوان و باانگیزه سایپا بازی داریم و در نظر داریم بازی خوبی به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: جواد نکونام و آندرانیک تیموریان را به دلیل 3 اخطاره بودن در اختیار نداریم و خسرو حیدری هنوز نتوانسته به مجموعه ما اضافه شود. از طرفی محمد قاضی و حنیف عمران‌زاده 2،3 روزی است که در تمرینات حاضر می‌شوند. بازی سختی مقابل سایپا داریم و مجبور هستیم بازی‌های عقب‌افتاده خود را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا شرایطمان در جدول حفظ شود.
مربی استقلال با اشاره به تیم سایپا خاطرنشان کرد: فیرات مجموعه‌ خوبی را هدایت می‌کند. از او خاطره خوبی دارم. زمانی که سایپا با هدایت من در ترکیه به سر می‌برد بازی تدارکاتی با تیم فیرات در آنجا انجام دادیم که او نوع فوتبال سایپا و نحوه آماده‌سازی این تیم را تحسین کرد. این برای من جای خوشحالی داشت.
وی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: قطعا فرهاد مجیدی بدون فکر و مشورت این کار را نکرده است. 10 دقیقه پیش از دیدار با مس کرمان توانستم با مجیدی صحبت کنم در آن لحظه فهمیدم که اوبه خاطر گذراندن آخرین دوره مربیگری‌اش در انگلیس باید به این کشور می‌رفت تا بتواند تیم جوانان الوصل امارات را در اختیار بگیرد. اگر او این موقعیت را از دست می‌داد؛ یک و نیم تا 2 سال کارش عقب می‌افتاد.
مربی استقلال افزود: از اینکه چرا مجیدی خداحافظی خود را اعلام نکرد که مردم به ورزشگاه بیایند تا مراسم باشکوهی داشته باشد اطلاعی ندارم. خاطرم است با امیر قلعه‌نویی از مس‌کرمان به استقلال آمدیم و در چند دیدار باقیمانده از رقابت‌های جام‌حذفی هدایت استقلال را بر عهده گرفتیم. علیرضا منصوریان در بازی فینال در حالی که استقلال قهرمان جام‌حذفی شده بود و تماشاگران زیادی در ورزشگاه حضور داشتند خداحافظی باشکوهی داشت. اکنون هم باید به تصمیم مجیدی احترام گذاشت.
صالح در خصوص شرایط برهانی تصریح کرد: برهانی از روز گذشته به تمرینات اضافه شده و امروز هم با تیم تمرین می‌کند. او به من گفت در امارات تمریناتش را انجام داده است. محمد قاضی و حنیف‌ عمران‌زاده 2،3روز است در تمرین حاضر هستند.
وی ادامه داد: خسرو حیدری کماکان مصدوم است وهاشم بیک‌زاده نیز به دیدار مقابل سایپا نمی‌رسد اما سیاوش اکبرپور شاید به مجموعه ما اضافه شود و در لیست 18 نفره قرار گیرد. این شرایط نشان می‌دهد که در یکی از بدترین مقاطع فصل قرار داریم.
مربی استقلال در مورد قهر آندرانیک تیموریان گفت: نمی‌توانستیم برای بازی با سایپا روی او حساب کنیم چون او برای این دیدار محروم است. در مورد مسئله مالی باید بگویم که این موضوع در استقلال کهنه شده است. من چند بار اعلام کردم که شرایط سختی داریم. من و اعضای کادرفنی 10 ماه است که ازباشگاه استقلال دریافتی نداشته‌ایم و فصل جدید را بدون دریافتی آغاز کردیم.
صالح اضافه کرد: در استقلال طرف حساب ما مردم است. آنها واقعا این تیم را دوست دارند که نمونه‌اش را در خداحافظی فرهاد مجیدی دیدیم. آنها می‌خواستند خودشان را از فنس‌ها پرت کنند تا به زمین بیایند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم وزیر ورزش انتخاب و را‌ه‌حلی برای مشکلات استقلال پیدا شود این شرایط برای باشگاه حرفه‌ای چون استقلال خوب نیست. با این شرایط 16 نفر هستیم اما بازیکنان باید بدانند برای تیم بزرگی چون استقلال بازی می‌کنند. آنها بدانند در استقلال دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.
مربی استقلال در خصوص اینکه مشکلات مالی چقدر در نتایج اخیر استقلال نقش داشته است، گفت: ما به درون زمین می‌رویم تا نتیجه بگیریم. سال‌هاست که با مشکلات مالی روبرو هستیم و با این حال در بین 4 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم. لیگ سال گذشته 20 اردیبهشت تمام شد و ما سوم خرداد در آسیا بازی داشتیم. بازیکنان بدون تعطیلی تمرین و بازی کردند و بعد از آن هم در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بازی کردند.
وی افزود: چرا اکنون خسرو حیدری نباید کنار تیم باشد و هاشم‌ بیک‌زاده با این شرایط در لیگ حاضر شود؟ ما این مشکلات را داشتیم و سازمان لیگ به درخواست ما برای لغو برخی بازی‌هایمان پاسخ منفی داد. بازی با ذوب‌آهن لغو نشد و ما بعد از آن به مصاف بوریرام رفتیم که در دقیقه 60 همان بازی خسرو حیدری مصدوم شد و ما او را بیرون کشیدیم. حیدری مقابل سئول غایب بود و ما در همان جا از آسیا حذف شدیم. اینها را گفتم تا بگویم مشکلات مالی کمترین نقش را در نتایج اخیر داشته است.
صالح خاطرنشان کرد: تیمی که قهرمان می‌شود بدترین نقطه‌اش بهتر از تیم‌های دیگر بوده است. با وجود مصدومیت‌ها و غیبت بازیکنانمان توانستیم قهرمان شویم. در آسیا هم به خاطر بدشانسی نتوانستیم به نتیجه برسیم و در بازی برگشت مقابل سئول، نکونام و تیموریان را نداشتیم. مطمئنا ما این بدشانسی را پشت‌سر می‌گذاریم و در نیم‌فصل دوم بازیکنان مصدوم ما می‌رسند تا دوباره مدعی شویم.
مربی استقلال در خصوص اینکه مجیدی پس از گذراندن کلاس‌های مربی‌گری‌اش در استقلال حاضر خواهد شد یا نه، گفت: فرهاد مجیدی در آینده و به عنوان مربی به تیم ما اضافه خواهد شد. مطمئنا اولویت با استقلال است و همانطور که قلعه‌نویی و مظلومی جزو سرمایه‌های استقلال هستند مجیدی هم مانند دیگر مربیان از خانواده استقلال است.
صالح در خصوص اینکه گفته می‌شود مجیدی به علت دوپینگ از فوتبال خداحافظی کرد اظهار داشت: من اصلا این موضوع را قبول ندارم. آقای هاشمیان چند بار پاسخ این سوال را داده و تمام تست‌های مجیدی منفی بوده است. او وقتی که از تیم ملی هم خداحافظی کرد گفتند به خاطر دوپینگ خداحافظی کرده و در همانجا از او تست گرفتند اما بازهم تست او منفی بود. فرهاد یکی از بهترین بازیکنان است که توانستیم فصل قبل با کمک او قهرمان شویم و او بدون حاشیه کارش را انجام داده بود.
وی ادامه داد: در خصوص اینکه فرهاد مجیدی چرا اینگونه خداحافظی کرد باید خودش پاسخگو باشد. امیرحسین صادقی که یک سال و نیم است که با او هم‌اتاق است به ما گفت که فرهاد ساعت 11 شب پیش از بازی با مس به او گفته می‌خواهد خداحافظی کند. وقتی این موضوع را با هیچکس در میان نگذاشته ما نمی‌توانستیم کاری کنیم.
صالح عنوان کرد: باید مشکلاتمان را کم کنیم. استقلال تیم بزرگی است که این مشکلات را رد می‌کند و نشان می‌دهیم بزرگ هستیم. هنوز لیست بازیکنان مازاد نداریم و نمی‌توانم در این باره صحبتی کنم

* عنایتی : میخواهم با پیراهن استقلال خداحافظی کنم

 

 

اکبرپور , آندو , نکونام , خسرو , بیک زاده رو نداریم حنیف و قاضی و آرش هم که 2 روزه اومدن فرهادم که رفــت

چی فکر میکردیم راجع به بازی های عقب افتاده , چی شد...!

تمرین تیم فوتبال استقلال از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز در حالی برگزار شد که قبل از شروع تمرین سرمربی استقلال بازیکنان را به میانه زمین برد و حدود 10 دقیقه با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

قلعه‌نویی خطاب به بازیکنان گفت: شرایط تیم به گونه‌ای است که باید از همه بازی‌ها حداکثر امتیازات را بگیریم. فرهاد مجیدی از جمع ما جدا شده و از این به بعد باید به ادامه راه فکر کنیم اما یادتان باشد که به حواشی و مسائل جانبی فوتبال کاری نداشته باشید و به فکر آینده خود باشید. وی تاکید کرد: همه باید با شرایط کنار بیاییم و همین کادر فنی که کنار من ایستاده هنوز پولی نگرفته و تقریبا همه شرایطی مشابه داریم اما این مسائل دلیلی نمی‌شود که تمرکزمان را از دست بدهیم و به فکر بازی‌ها نباشیم.

بامعرفت کسی است که استقلال را با این شرایط بخواهد وگرنه اگر قرار باشد همه چیز خوب پیش برود درک کردن شرایط خیلی راحت‌تر است. سرمربی استقلال تاکید کرد: پرداخت پول‌ها دیر و زود می‌شود اما سوخت و سوزی ندارد ما باید به فکر بازی‌های آینده لیگ برتر باشیم و روی بازی با سایپا تمرکز کنیم. چون این دیدار از لحاظ امتیازگیری و برگشت ما بالای جدول مهم است.

*خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبر‌پور و هاشم‌ بیک‌زاده غایبان تمرین امروز استقلال بودند. تیموریان به دلیل عدم پرداخت مطالباتش اعلام کرده فعلا در تمرینات شرکت نخواهد کرد.

*تعدادی از هواداران استقلال با آوردن یک بنر که روی آن نوشته شده بود (امیرخان، امیرخان، استقلال قهرمان) از سرمربی این تیم حمایت کردند.

*آرش برهانی که دو شب پیش از امارات به تهران برگشته است هنگامی که با بازیکنان استقلال روبرو شد از آنها سوال کرد واقعا آقا فرهاد رفت؟

*کادر فنی تیم استقلال قبل از شروع تمرین امروز در میانه زمین جلسه‌ای را برگزار کردند.

*در حالی که هوای تهران کاملا سرد شده و بازیکنان در طول تمرین این موضوع را متوجه شده‌اند اما هنوز هم آنها با پیراهن‌های آستین‌ کوتاه تمرین می‌کنند و برخی از بازیکنان برای پوشاندن دست‌های خود از ساپورت استفاده می‌کنند. میرشاد ماجدی سرپرست تیم استقلال در این باره به خبرنگار فارس گفت: باشگاه تمام لباس‌های گرم بازیکنان اعم از پیراهن‌های آستین‌بلند، گرمکن، دستکش و کلاه به بازیکنان تحویل داده اما آنها خودشان از لباس‌های آستین‌ کوتاه استفاده می‌کنند.

*سید‌مهدی رحمتی و پژمان نوری به همراه فرزندان خود در تمرین امروز استقلال شرکت کردند.

*جواد نکونام که در دیدار مقابل سایپا محروم است امروز پا به پای دیگر بازیکنان به تمرین پرداخت.

*کمپ مرحوم ناصر حجازی به صندلی‌های آبی و سفید‌رنگ مجهز شده و از همین رو تماشاگران در رفاه بهتری روی سکوها قرار می‌گیرند.

*در ابتدای تمرین بازیکنان زیرنظر مربی بدنساز استقلال به گرم کردن بدنها پرداختند سپس تمرین دفاع به حمله را پشت سر گذاشتند و در آیتم بعدی آقاوسط بازی کردند. در این مرحله سرمربی استقلال پا به توپ شد و پا به پای دیگر شاگردانش تمرین می‌کرد. مرحله پایانی تمرین چارچوب‌شناسی و ارسال از جناحین بود که برای مهاجمان در نظر گرفته شد.

*درست در اواخر تمرین امروز درحالی که فردین عابدینی توپ ها را به سمت دروازه ها ارسال می کرد با اعتراض یک هوادار مواجه شد. در این لحظه قلعه نویی رو به آن هوادار کرد و از او خواست چیزی نگوید که این طرفدار استقلال با عصبانیت به قلعه نویی گفت به شما ارتباطی ندارد. من می گویم چی درست است. همین موضوع کافی بود تا تعدادی از طرفداران استقلال نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و او بخواهند تا وی کمپ استقلال را ترک کند. سرمربی استقلال که از ماجرای ابتدای فصل گذشته خاطره خوشی نداشت از کریم بوستانی و دکتر ستوده خواست به سمت آن هوادار بدهد و اجازه ندهد کسی به او برخورد داشته باشد.

*تیم استقلال فردا آخرین تمرین خود را در کمپ زنده‌یاد حجازی برگزار خواهد کرد تا روز یکشنبه در ورزشگاه انقلاب، کرج به مصاف سایپا برود. تمرین تیم استقلال فردا ساعت 15 انجام می‌شود و بازیکنان سپس برای اردوی پیش از بازی راهی هتل اوین خواهند شد


ایمان موسوی : اگر بودم نمیذاشتم مجیدی برود / هرجا مربی شود چشم بسته بازیکنش می شوم

ایمان موسوی در گفت و گو با خبرنگار اوج، درخصوص خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال اظهارداشت: همه سختی هایی که در فوتبال و زندگی شخصی ام کشیدم یک طرف و خداحافظی فرهاد مجیدی یک طرف دیگر. من فقط به عشق فرهاد مجیدی به استقلال آمدم و با خداحافظی فرهاد اشکم درآمد. در سخت ترین شرایط زندگی ام هم اشکم در نیامده بود اما رفتن مجیدی از فوتبال باعث گریه ام شد. من واقعا فرهاد را دوست داشتم و با رفتن او از بازگشت به استقلال ناامید شدم.
وی ادامه داد: اگر آن روز در زمین بودم نمی گذاشتم فرهاد از فوتبال خداحافظی کند و هر طور که شده بود او را در زمین نگه می داشتم. بازیکنی مثل مجیدی که 5 دقیقه در زمین باشد و گل بزند دیگر پیدا نمی شود. فرهاد آنقدر باشخصیت بود که با اینکه روی نیمکت خیلی زجر می کشید اما مصاحبه نمی کرد. فرهاد فقط در زمین حرفش را می زد و خدا واقعا او را دوست داشت که چنین عزتی به فرهاد داده بود.
موسوی درباره اینکه فرهاد قرار است سرمربی شود، گفت: صادقانه می گویم فرهاد مجیدی هرکجای دنیا که سرمربی باشد و تیم داشته باشد اگر لیاقت پوشیدن پیراهن تیمش را داشته باشم چشم بسته قرارداد می بندم. امیدوارم چنین روزی در فوتبالم فرا برسد و بتوانم باز هم کنار فرهاد مجیدی باشم.
وی افزود: همیشه تلاش کرده ام در زندگی ام مثل فرهاد مجیدی باشم چون او الگوی من بود و هست.فرهاد به من می گفت از استقلال نروم و اگر بفهمد که رفته ام من را نمی بخشد. حتی در بازی استقلال و گسترش فولاد با من شوخی کرد و من هم گفتم آقا فرهاد دست خودم نبود. او از رفتن من از استقلال ناراحت شد و حالا هم من ناراحتم که چرا از فوتبال خداحافظی کرد. شاید همه فرهاد را دوست داشته باشند اما من واقعا از ته قلبم دوستش داشتم و روز خداحافظی اش خیلی احساس بدی داشتم و فکر کردم دیگر نمی توانم فوتبال بازی کنم. واقعا بدشانس هستم چون به عشق فرهاد به استقلال رفته بودم.

مر30 با مــــرام

 

متن قشنگ یکی از دوستان برای فرهاد / فرهاد اسطوره ماست

ناصر حجازي ( كه هيچ وقت رفتنش در باورم نمي گنجد و هنوز حس ميكنم در خانه نشسته و سكوت كرده) اسطوره بزرگ و جاودان استقلال ماست اما حجازي ستاره نسل پدرهاي ما بود طرفداران متولد دهه شصت و هفتاد خاطره اي از درخشش حجازي درون دروازه استقلال به ياد ندارند ما داستانها از حجازي بزرگ شنيديم اما دوران اوج درخشش حجازي را لمس نكرديم.

 

اما فرهاد مال ما بود و عجيب آنكه شاگرد اول حجازي بزرگ هم بود. فرهاد از جنس خود ما بود مايي كه وقتي بازي تيم ملي( زمان مايل كهن) تمام ميشد با يه توپ لاكي مي پريديم داخل كوچه و داد ميزديم (( من فرهاد مجيديم... ! )) عده اي از همان بچه ها كه امروز فوتباليست شده اند مثل ميلاد ميداوودي ، ايمان موسوي، پوريا نزهتي، جلال رافخايي وقتي از آنها مي پرسي الگوت چه كسي بود نام (( فرهاد مجيدي)) را به زبان مي آورند. چرا؟ مگر علي دايي گلزن ترين مهاجم ايران و آسيا و دنيا نيست پس چرا الگوي اين نسل نيست؟ آن عده كه بازيهاي كم ملي فرهاد را به رخ او مي كشند جواب دهند؟

 

ما فرهاد را دوست داشتيم چون مثل خود ما بود و بلد بود چگونه قلب مارا تسخير كند وقتي در سالهاي اول حضورش در استقلال بعد از گلزني يك دستش را باز ميكرد و دست ديگرش را روي قلبش مي گذاشت... فرهاد چون از جنس خودمان بود ميدانست بايد دروازه سرخ ها را به آتش بكشد تا بيشتر و بيشتر خودرا محبوب قلب ما كند. فرهاد چون مثل ما بود بعد بازي با پيكان وقتي بازي 2 _ 0 برده را 3-2 باختيم گريه كرد، كودكانه گريه كرد و در آغوش حجازي بزرگ آرام گرفت. دراين دوره كه بازيكنان با يك تلفن و ازين تيم به آن تيم ميروند فرهاد هويت استقلال بود و ميتوانستي او را به رخ طرفداران تيم رقيب بكشي و از آبي بودن لذت ببري.

 

چهارشنبه92/08/07 آغاز دلتنگي ست

 

آغاز دلتنگي براي بازيكني كه و قتي تيم رقيب تمام ستاره هايت را مي خرد و مي برد در ورزشگاه آزادي تمام مدافعان گرانقيمت و ملي پوش آن تيم را به هم گره بزند و دروازه را بازكند... دلتنگي براي قيچي برگرداني كه به همين تيم مس زد...، دلتنگي براي كورس دقيقه نود با مدافع لج درار سرخ ها و آتش زدن اردوگاه قرمزشان همراه با اسطوره گلزنشان... دلتنگي براي شور و هيجان و عشق...

 

يكي به ما بگويد ازين به بعد وقتي در كار استقلال گره مي افتد چشم اميد به پاي كدام بازيكن بدوزيم...؟ از امروز بايد منتظر باشيم منتظر (( ظهور)) ظهور ستاره اي نو... ستاره اي جذاب و دوست داشتني همچون حجازي و مجيدي. صبور باشيد شايد ستاره بعدي استقلال الان در تيم جوانان يا نوجوانان منتظر (اعتماد) است...

 

روایتی دیگر از رختکن استقلال

 

شبی که منتظری و قلعه نویی گریه کردند در ایــن لینک

 


 

ویژه نامه استقلال جوان برای فرهاد همراه با CD

 

 

 

به پاس زحمات شماره 7 متعصب استقلال ، روزنامه استقلال جوان ویژه نامه ای در 24 صفحه تمام رنگی تدارک دیده است که همراه با سی دی حاشیه های خداحافظی فرهاد مجیدی روز شنبه 11 آبان ماه 1392 از طریق کیوسکهای روزنامه فروشی به علاقه مندان و دوستداران این باشگاه ارایه می شود .
در فیلم تهیه شده صحنه هایی از خداحافظی کاپیتان مجیدی از دورن زمین تا داخل رختکن به تصویر کشیده شده است که همراه با تصاویر بسیار زیبا قطعا برای خیل میلیونی هواداران استقلال بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود

 

چندتا عکس دیگه از فرهاد جا مونده بود گفتم بذارم کامل شه !
بقیه عکسها در ادامه مطلب
* کلیپ هایی مثل دوربین خبرساز و اخبار ورزشی و ... رو میتونید توی پست های پایین ببینید
سال پیش خیلی خوشحال بودیم . فرهاد اومده بود . عکسهای اولین تمرینش ...

 

نمیدونستم اینقد زود قراره تموم شه .....

عکسهای دیگر اولین تمرین توی این دو لینک

قسمت اول - قسمت دوم

 

* هــدر رو هم عــوض کردم

پیام قشنگ حنیف برای فرهاد

حنیف عمران زاده در کد هواداری خود نوشت: خورشید بی غروب و دریای بی ساحل با تو معنا گرفت.

«7 استقلال» تقدسش را وامدار توست،«7 مقدس» در میان اشک‌هایمان رفتی اما بدان تو از من زنده تری آهای فرهاد مجیدی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خبر خداحافظیت بغضی در گلویمان شد

وحید طالب لو در کد هواداری خود در مورد خداحافظی فرهاد مجیدی نوشت:

مثل حرف هایی که به زبان نرسیده بغض می شوند. خبر خداحافظیت بغضی شد که گلویمان را فشرد تا امسال زودتر به سرمای زمستان برسیم.

تو بدان که ما عزیزانمان را در قلبمان تا ابد به همراه خواهیم داشت.

با یک دنیا آرزوی خوب برای فصل جدید زندگی فرهاد عزیز


اشک های هواداران ادامه دارد ; این بار در کمپ ناصرخان / قهر آندو به دلیل مشکلات مالی

تیم فوتبال استقلال یک روز پس از دیدار مقابل مس کرمان از ساعت 15 و 30 امروز در کمپ زنده‌یاد حجازی برنامه‌های آماده‌سازی خود را پیگیری کرد.

تمرین امروز آبی‌پوشان تحت تاثیر غیبت فرهاد مجیدی و خداحافظی او از میادین فوتبال بود و حدود 50 نفر از هواداران استقلال در سکوت کامل و در حالی که بهت‌زده بودند در خصوص این بازیکن سوالاتی را می‌پرسیدند.

تعدادی از هواداران استقلال تصمیم مجیدی را احساسی می‌دانستند و عده‌ای دیگر معتقد بودند این بازیکن تصمیمی کاملا درست گرفته و دست استقلال را بازگذاشته تا برای نیم‌فصل دوم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

* در حالی که خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال قطعی شده اما تمرین امروز استقلال هم تحت تاثیر این اتفاق بود.

گروهی از هواداران استقلال هم مقابل درب کمپ مرحوم ناصر حجازی ایستاده بودند و اشک می ریختند.

حتی شایعه شده بود که مجیدی قرار است به کمپ بیاید اما این اتفاق رخ نداد.

*بازیکنان تیم استقلال که از همان ابتدای ورود به کمپ در خصوص فرهاد مجیدی و خداحافظی‌اش از میادین فوتبال صحبت می‌کردند اعتقاد داشتند اگر کاپیتان این تیم در خصوص نحوه خداحافظی‌اش اطلاع‌رسانی می‌کرد بیش از 100 هزار نفر برای او به ورزشگاه می‌آمدند
البته تعداد دیگری از بازیکنان ناراحت و مغموم از آینده خود بودند که اعتقاد داشتند روزی باید از این فوتبال جدا شده و خداحافظی کنند.
*درست به هنگام ورود قلعه نویی به زمین چمن تعدادی از طرفداران استقلال خطاب به وی گفتند (آقای قلعه‌نویی غصه نخور مجیدی رفت ولی ما از تو حمایت می‌کنیم و تنهایت نمی‌گذاریم) قلعه‌نویی نیز با خنده از آنها تشکر کرد و برای‌شان دست تکان داد.
*در ابتدای تمرین سرمربی استقلال بازیکنان را دور هم جمع کرد و با آنها به گفت‌وگو پرداخت. قلعه‌نویی خطاب به بازیکنان گفت: از امروز بدون مجیدی تمرین می‌کنیم و باید حواسمان جمع باشد که در بازی‌های آینده امتیاز از دست ندهیم. فعلا بضاعتمان همین است.

*آندرانیک تیموریان به خاطر عدم پرداخت مطالباتش در تمرین امروز استقلال شرکت نکرد. این بازیکن از طریق برادر خود به مسئولان استقلال اعلام کرده در صورت ادامه این روند در پایان نیم‌فصل از جمع آبی‌پوشان جدا خواهد شد.
*جواد نکونام، پژمان منتظری، سیاوش اکبر‌پور، آرش برهانی، خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده غایبان تمرین امروز بودند که از این جمع تنها نکونام و منتظری آسیب دیده نیستند و در کلینیک دکتر نوروزی تمرین می‌کنند.
*محمد قاضی که از یک روز قبل از دیدار با مس در تمرینات شرکت کرده بود امروز هم زیر نظر بدنساز استقلال کار کرد. همچنین حنیف عمران‌زاده از امروز مجددا زیر نظر کادر بدنسازی استقلال کار خود را آغاز کرد.

*در جریان تمرین امروز سرمربی تیم استقلال ساموئل را کنار کشید و حدود 15 دقیقه با وی به گفت‌وگو پرداخت.
از حرکات قلعه‌نویی معلوم بود وی خواسته‌هایی از ساموئل دارد که البته صحبت‌های این دو نفر را حاج قاسم مربی بدنساز استقلال ترجمه می‌کرد. قلعه‌نویی در بخش دیگری از تمرین با احمد جمشیدیان به گفت‌وگو پرداخت و نقطه‌نظرات این بازیکن را شنید.
*یک دوربین فیلمبرداری در حال تهیه مستند از استقلال است که امروز از تمرین آبی‌پوشان تصویر‌برداری کرد.

*سکوهای ورزشگاه اختصاصی باشگاه استقلال به صندلی‌های آبی و سفید‌رنگ مجهز شده و تقریبا نیمی از این سکوها به صورت کامل در ورزشگاه نصب شده است.
*بازیکنانی که در ترکیب اصلی استقلال مقابل مس به میدان رفته بودند به ریکاوری پرداختند که البته از این بین رحمتی در کنار دیگر بازیکنان حضور داشت اما صادقی و پژمان نوری زودتر از سایرین ورزشگاه را ترک کردند.

*میرشاد ماجدی و سیروس دین‌محمدی دیگر حاضرین تمرین امروز استقلال بودند.
*بخش پایانی تمرین به فوتبال درون‌تیمی در نیمی از زمین اختصاص داشت که در جریان این بازی سرمربی استقلال با دکتر نوروزی که در تمرین حاضر شده بود برای دقایقی گفت‌وگو کرد. قلعه نویی نیز از غیبت آندرانیک تیموریان ناراحت بود و در خصوص این موضوع نیز با کادر فنی استقلال صحبت می‌کرد.
تیم فوتبال استقلال روز یکشنبه در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف سایپای البرز خواهد رفت


غریبــی و مجیــدی و غم یـــار

یکه و تنها ایستاده روی صندلی‌های رنگ و رو رفته، دست‌هایش را روی سرش گذاشته و مغزش را با بازوانش فشار می‌دهد، بهت‌زده و مغموم ایستاده وسط آن هیاهو، پاهایش توان ندارد که همراه بقیه بدود، صدایش هم در نمی‌آید که مثل بقیه شعار بدهد، حتما اشک هم دویده گوشه چشم‌هایش.
این، تاثیرگذارترین صحنه تاریخ تلویزیون ماست از پخش مسابقات ورزشی وطنی، تصویری که در یکی از غمگنانه‌ترین شب‌های فوتبالی شکار شد؛ وقتی که فرهاد مجیدی آرام و بی‌خبر، بدون یک استادیوم لبریز، بدون فریادهای پرشور «آهای فرهاد مجیدیِ» تیفوسی‌ها، بدون یک قهرمانی رویایی، بدون یک جام دست‌نیافتنی، بدون یک برد افسانه‌ای، بدون یک گل نجات‌بخش، پیراهن خوش‌رنگ آبی‌اش را ۴ گوشه زمین پهن کرده و بوسید و رفت. درست مثل تنهایی همان جوانکی که وسط استادیوم ایستاده بود و رفتن اسطوره‌اش را تماشا می‌کرد.
حالا می‌شود برای غریبی یک اسطوره مرثیه‌سرایی کرد، می‌شود -تلخ- قلم زد و با مهدی مهدوی‌کیایی مقایسه‌اش کرد که با آن همه افتخار ملی (و با اعلام قبلی!) تا همین اندازه بی‌همراه و تنها، روی ۴ گوشه زمین زانو زد. یا وحید هاشمیان را بهانه کرد برای این رفتن ناگهانی. اصلا می‌شود از نخبه‌کشی‌ها، از قدر ندانستن پهلوان زنده‌ها، از افسانه‌ها و افسون‌زدایی‌ها، از جای خالی لقب‌ها برای یک نسل، از قهرمان‌های پوشالی و پرادعا گلایه کرد و تاسف خورد.
اما برای من؛ اسطوره، قهرمان، ستاره یا هرچیزی که اسمش را بگذارند یعنی همین شجاعت آغشته به جسارت، یعنی محبوبیت بدون نیاز به به عدد و رقمِ تعداد گل و بازی، یعنی رفتن بدون توجه به بد و بیراه‌های در راه مانده و عقده‌های خالی نشده، یعنی خداحافظی بی‌خیال همه حرف و حدیث‌های مزخرفی که خواهند بافت و نوشت، یعنی وداع در یک غروب تلخ ولی به شدت معمولی.
حالا آقای شماره ۷ -برای من- به یکی از خاطرات تلخ آبان بدل می‌شود؛ ۸/۷؛ پایان فرهاد مجیدی. ۸/۸؛ وداع همیشگی قیصر امین‌پور

***********************************

متن های دیـــگر برای 7 مقدس

بی رحــمانه بود آقای هفت

مجیدی ها را نشکنیم

فرهاد مجیدی ; هفتی که 10 بود

 


خداحافظی فرهاد از نگاه دوربین خبــرساز


داشت داد می زد و میگفت فرهاد نــــرو ...
دانــلود
با تشکر از امیرعباس عزیز که زحمت کلیپ ها رو کشید این یکی دو روز

روایتی از آخرین تمرین فرهاد / تقصیر خودته اینقد محبـــوبی !

قدم به کمپ حجازی که می‌گذاریم سوت و کورتر از همیشه و خالی‌ از تماشاگر است؛ قرار است استقلالی‌ها از ساعت 12 آخرین تمرین خود برای آماده‌سازی دیدار عقب مانده خود مقابل مس کرمان را آغاز کنند.

بنا به دلایلی حدود 40 دقیقه زودتر برای پوشش خبری تمرین آبی‌پوشان به محل کمپ استقلالی‌ها می‌رسم. آندو به همراه چند بازیکن جوان‌تر در زمین مشغول آماده کردن خود هستند و بازیکنان یک به یک خود را به کمپ مرحوم حجازی می‌رسانند. منتظری با آژانس می‌آید و لاوره و ساموئل با ماشین‌های باشگاه. سایرین هم محل پارکینگ کمپ را تبدیل به نمایشگاهی از آخرین مدل خودروهای خارجی کرده و یک به یک می‌آیند.

10 دقیقه مانده به آغاز رسمی تمرینات، آندو به سمت دفتر کمپ می‌رود و در همین لحظه بی ام دبلیو مشکی با شیشه‌های دودی رنگ وارد می‌شود.

فرهاد مجیدی که به نظر می‌رسد به جز کادرفنی، کسی از بازیکنان از تصمیمش برای خداحافظی خبر ندارد، پس از ورود به محوطه پارکینگ دقایقی را به بهانه صحبت با موبایل در داخل ماشین می‌نشیند؛ پس از لحظاتی سر و کله آندو پیدا می‌شود. او از دفتر یک راست به داخل ماشین مجیدی رفته و بعد از سلام احوالپرسی با فرهاد با وی غرق در گفت و گو می‌شود. به نظر می‌رسد در دفتر باشگاه که قلعه‌نویی و سایر نفرات کادرفنی برای آغاز تمرین در آنجا حضور داشتند، از آندو خواسته‌اند تا آخرین لابی‌ها برای ماندن را با فرهاد داشته باشد؛ لابی آخر؛ لابی که هیچ حاصلی ندارد، چون کاپیتان  استقلال تصمیم خود را برای خداحافظی همیشگی از فوتبال گرفته است.

فرهاد به همراه آندو روانه زمین تمرین می‌شوند و سایر بازیکنان به «آقا فرهاد» سلام می‌کنند. قاضی هم که پس از مدت‌ها به تمرین بازگشته به سمت وی رفته و فرهاد را در آغوش می‌کشد تا برای آخرین بار با کاپیتان تیمش این چنین گرم و صمیمی به سلام و احوالپرسی پرداخته باشد.

آندو در زمین هم کنار فرهاد است و گویا قرار نیست بی‌خیالش شود، لابی‌های تیموریان برای ماندن مجیدی همچنان ادامه دارد.

ساعت 12 می‌شود و سوت آغاز تمرینات پس از ورود امیر قلعه‌نویی به همراه لشگرش به زمین تمرین توسط مجید صالح زده می‌شود. در حین جمع شدن اکبرپور به طور سهوی پای مجیدی را لگد کرده و داد فرهاد به هوا بلند می‌شود، اما درد لحظه‌ای به زودی خوب شده و مشکلی برای ادامه کار نیست.

 

بازیکنان با جلوداری مجیدی و نکونام و البته نیکبخت چند دوری را دور محوطه زمین می‌دوند تا آماده تمرین سبک قبل از دیدار مقابل مس شوند. پس از دقایقی گرم کردن، آبی‌ها به 3 گروه تقسیم شده و به خرس وسط سابق و آقا وسط این روزها را مشغول می‌شوند.

فرهاد در گروه 7 نفره اکبرپور، صادقی، منتظری، نیکبخت، نکونام و تیموریان قرار گرفته و از همان ابتدا با فشار سایر اعضای گروه و با این بهانه که امروز نوبت فرهاد است، به همراه نیکبخت که دیگر یال و کوپال گذشته را ندارد به وسط می‌روند. گروه جرزن‌ها به سرکردگی صادقی و آندو به همه چیز اعتراض می‌کنند و بیچاره فرهاد هر زمان که برای وسط رفتن بازیکنان، اختلاف ایجاد می‌شود، جور سایرین را کشیده و به وسط می رود تا سر و صداها بخوابد. جای حنیف و هاشم هم خالی است تا حداقل از این لحاظ تمرین آرام‌تر از سایر روزهای دیگر دنبال شود.

قلعه‌نویی بر سر گروه جرزن‌ها حاضر شده و نحوه تمرین آنها در زمان بازی آقا وسط را نظاره‌گر می‌شود، ژنرال گویا به یاد ایام جوانی هوس کرده است او را هم بازی دهند؛ اتفاقی که می‌افتد و امیرقلعه نویی هم به جمع اضافه می‌شود با این حال اگر بدترین سوتی‌ها را هم بدهد قرار نیست هرگز به وسط زمین برود. موضوعی که حتی اعتراض آرام صادقی را هم به همراه داشت.

همچنان آقاوسط در حال برگراری است و بازیکنان با شادمانی خاصی و در حالی که نمی‌دانند دیگر از پس فردا کاپیتانشان را در جمع خود ندارند، با حضور سرمربی جوری گرم بازی و البته جرزنی هستند که انگار قرار است برنده و بازنده‌ای در کار باشد.

 

 

در یک صحنه قلعه‌نویی با کشاندن 2 بازیکن به سمت خود و فریب آنها به فرهاد پاس می‌دهد. او که از این کار سر ذوق آمده رو به جمع می‌گوید چنین پاس‌هایی هنر است نه اینکه برای رفع تکلیف باشد. در همین لحظات نیکبخت که بازی را جدی گرفته با تکلی خشن به روی پای فرهاد می‌رود و یک بار دیگر فریاد مجیدی به آسمان می‌رود و همه نگران. با این حال قلعه‌نویی که از وداع همیشگی بازیکنش باخبر است در گوشه‌ای فرهاد را نظاره می‌کند که از درد به خود می‌پیچد؛ فرهاد قرار است برای همیشه برود و امروز که این مطالب را می‌نویسم به درستی حال و روز سرمربی استقلال را درک می‌کنم که چرا در آخرین تمرین با حضور مجیدی خیلی سرحال نبود و با کلافگی خاصی تمرین را دنبال می‌کرد. با این حال ژنرال هم سعی می‌کرد خود را به خیالی زده و با یک خوشحالی تصنعی در گروه جرزن‌ها به بازی ادامه دهد.

در این مدت بازگشت مجیدی به استقلال همواره صحبت از رابطه بد او با سرمربی تیمش شایعاتی وجود داشت، اما حداقل در روز آخر دیگر از این شایعات خبری نبود و بین این دو همه چیز بوی علاقه و محبت را می‌داد. انگار همین دیروز بود که مجیدی پس از تعویض در آغوش قلعه‌نویی رفته و شعار «مجیدی امیرخان استقلال قهرمان» در ورزشگاه به هوا بلند شده بود.

 

 

سوت صالح یک بار دیگر به هوا بلند می‌شود و این یعنی اینکه بازیکنان باید برای مرحله بعدی تمرین که اختصاص به سانتر از جناحین و شوتزنی داشت آماده شوند. علی نیکی و نکونام و نوری از دو سمت سانتر می‌کنند و مهاجمان به سر زنی پرداخته و موج دوم حمله به سمت دروازه شوتزنی می‌کنند و اینجاست که فرهاد آخرین گل‌های خود را حداقل در تمرین به دو سید دورازه‌بان استقلال می‌زند. یکی از این گل‌ها شوتی از راه دور است و توپ را فقط سه‌جاف دروازه آرام می‌کند، اما حیف که درست مثل لحظه خداحافظی که جمعیت کمی در ورزشگاه آزادی بود، این بار هم حدود 10 نفر در کمپ ن

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به وبلاگ عشقم آبی خوش آمدید و آدرس abilove.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 3668
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1